dimecres, 12 de juny del 2013

Valoració de les competències adquirides


Ja donada per acabada aquesta assignatura, penso molt adient fer una valoració de totes les competències que he anat assolint i de quina manera ho he fet. A més, penso que és igual d’important detectar les que no he assolit i que m’ha portat a no fer-ho. Tot i que la meva tasca com aprenent no acaba aquí, penso que al llarg d’aquest temps he après una gran quantitat de coneixements que me seran útils pel dia de demà.
 
COMPETÈNCIES DE L’ASSIGNATURA
 
1. SER AUTÒNOM EN L’APRENENTATGE. Tot i que hi ha alguna de les subcategories que no he assolit en fermesa, penso que és una de les competències que he anat adquirint al llarg de tots aquests anys universitats, encara que en aquesta assignatura hi he fet més feina per aconseguir-la i/o millorar-la. La manera de fer-ho ha estat mitjançant la recerca d’informació de manera individual i intentar contrastar la teoria i la pràctica per arribar a conclusions.

2. REFLEXIONAR SOBRE EL SEU PROCÉS D’APRENENTATGE. Ara, una vegada acabat el període de pràctiques i donar per finalitzada aquesta assignatura, penso que ha estat una competència que he anat treballant de manera regular en moltes de les entrades que he anat fent al blog. Per tant, he hagut de reflexionar i indagar dins els meus coneixements, capacitats i creences per poder descobrir els meus punts forts i punts dèbils per tal de treballar-los. Tot i que m’ha mancat el fet de plantejar-me preguntes sobre la meva pròpia pràctica, crec que n’he extret unes bones conclusions i reflexions de manera argumentades. 


3. ANALITZAR I REFLEXIONAR SOBRE EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL. Em considero una persona bastant observadora i, gràcies a aquest fet, m’ha ajudat a prestar atenció als fets que es duen a terme al centre on he fet les pràctiques. Per tant, tenint present que era una de les competències que no tenia gens interioritzades, penso que he millorat prou, encara que hem falta feina per fer, i aquest fet m’ha ajudat moltíssim amb la meva manera d’actuar.

4. ANALITZAR I REFLEXIONAR SOBRE EL SEU PROCÉS D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE. Al igual que a la competència anterior, em mancava molt i era conscient que n’havia de fer molt feina. Per tant, gràcies a les pràctiques, als projectes de millora, els documentals i les posades en comú entre tots, l’he pogut anar adquirint i interioritzant.

5. REFLEXIONAR SOBRE EL PROCÉS DE MILLORA. Encara que aquesta competència anava més dirigida a una pràctica en concret amb la qual anteriorment mai l’havia realitzada, considero que m’ha servit de gran ajuda per poder detectar necessitats i cobrir-les amb les bones pràctiques i els projectes de millora.
 
COMPETÈNCIES PROFESSIONALS
1. ORGANITZAR I ANIMAR SITUACIONS D’APRENENTATGE. Encara que no ha estat una competència que he pogut adquirir, si que hi ha hagut ocasions en les que he muntat alguna de les situacions d’aprenentatge. Per exemple, muntar alguna activitat, els ambients, algun taller d’experimentació, etc.

2. GESTIONAR LA PROGRESSIÓ DELS APRENENTATGES. Tot i que en el període de pràctiques només he pogut observar infants de la primera etapa de l’educació infantil i més concretament d’una aula, al nostre centre vàrem tenir l’oportunitat de passar per totes les aules. Així doncs, he pogut veure en primera persona la diferència que hi ha d’un curs a un altre i de quina manera s’ha de treballar. Per tant, encara que me queda una etapa per descobrir, penso que pel que fa a l’escoleta la tinc prou interioritzada.

3. ELABORAR I FER EVOLUCIONAR ELS DISPOSITIUS DE DIFERENCIACIÓ. Penso que al llarg de tot el període de les pràctiques hi he estat fent feina, encara que crec que necessito seguir reforçant-la.

4. IMPLICAR ALS ALUMNES EN ELS SEUS APRENENTATGES I EN EL SEU TREBALL. Encara que abans no la tenia interioritzada, després de les pràctiques i gràcies també al centre que m’ha tocat, puc dir que l’he adquirida de manera satisfactòria. És una escoleta que dóna molta importància a que els alumnes siguin els propis constructors dels seus aprenentatges, encara que l’adult ha de motivar-lo i guiar-lo.

5. TREBALLAR EN EQUIP. Penso que és una competència que tenia prou adquirida degut al plantejament d’aquest nou pla d’estudis. No obstant això, he continuat treballant-la duent a terme el projecte de millora. A més, l’equip docent que formen l’escoleta és un equip molt unit, exemple a seguir en moltes tasques.

6. PARTICIPAR EN LA GESTIÓ DE L’ESCOLA. Ha estat un centre que ens ha escoltat en tot moment i que ens ha deixat donar la nostra opinió. Això m’ha ensenyat a saber com dir les coses i a saber avançar-me a les tasques a les quals podia ajudar.

7. INFORMAR I IMPLICAR ALS PARES. Amb el projecte de millora que hem dut a terme, hem descobert la dificultat que té el fet d’informar als pares ja que s’ha d’emprar un vocabulari entenedor per a tots. Així doncs, penso que he tingut l’oportunitat de treballar aquesta competència.

8. UTILITZAR LES NOVES TECNOLOGIES. Al llarg de la carrera hem anat utilitzant un seguit de tecnologies per tal de confeccionar treballs. Encara que al centre no se’n fessin ús de cara als infants, penso que han sabut utilitzar-les per informar als pares dels aprenentatges que realitzen els seus fills mitjançant el whatsapp. Amb aquest enviaven imatges i comentaris sobre aquestes. Per tant, m’ha ensenyat a saber emprar les noves tecnologies d’una manera educativa.

9. AFRONTAR ELS DEURES I ELS DILEMES ÈTICS DE LA PROFESSIÓ. Penso que he estat una practicant que ha acceptat tot el que se li ha proposat per tal d’augmentar els meus coneixements. A pesar d’això, he de dir que no m’he trobat amb uns grans dilemes i que les resolucions que he hagut de fer han estat mínimes i habituals del dia a dia.

10. ORGANITZAR LA PRÒPIA FORMACIÓ CONTÍNUA. He intentat involucrar-me en totes les tasques de l'escoleta on he fet les pràctiques per tal de poder-me formar plenament. Tot i això, penso que encara em queda un llarg camí per endavant.
 

 
JUSTIFICACIÓ COMPETÈNCIES:
2.1. he esmentat els meus punts forts i febles de les competències professionals que tinc adquirides i quines em manquen

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada